In deze zip zitten de belangrijkste bestanden om de pl versie van YaBB op een Sambar 5.1 server (Windows) te laten draaien.
De bestanden zijn niet bedoeld om je eigen bestanden te overschrijven (behalve dutch.lng)

Bestanden:
Config.ini	(in c:\sambar51\config)

Hierin alleen de servername veranderen in je eigen server.
Verder eventueel de DNS IP adressen vervangen door die van je eigen provider 
	(zijn nu van XS4ALL)
Alle paden staan als default install 
	(dus je site htmls in c:\sambar51\docs)
ActivePerl installeren in c:\perl dan klopt de instelling automatisch 
	(het inf pad staat op c:\perl\bin\perl)
Emailadressen aanpassen aan je eigen account
	(staan nu op spikecity.net)
CGI Extensions = *.pl *.cgi  (Niet vergeten aan te passen !!)

Verder is deze inf voor een webserver zonder verdere andere services en de Pro licence code is eruit gehaald (die moet je zelf maar kopen ;-))

De directory YaBB komt in zijn geheel in c:\sambar51\cgi-bin
YaBBImages en YaBBHelp komen in c:\sambar51\docs

settings.pl	(in c:\sambar51\cgi-bin\yabb)

De sitename en emailadressen aanpassen aan je eigen forum
	(staan nu op spikecity)
Het IP adres (192.168.0.40) aanpassen of veranderen in je site url
	(Is nu het interne IP adres van mijn testserver)
smtp server aanpassen aan je eigen SMTP server of die van je provider. 
	(eventueel die van sambar installeren en het IP adres van de webserver invullen)

LET OP !
1. Het avatar pad staat absoluut verwezen naar het dospad van de directory !!
2. Er staan in deze settings een aantal mod secties toegevoegd.


dutch.lng	(in c:\sambar51\cgi-bin\yabb)

Een versie met een aantal mods ingebouwd, geschikt om SP1.1 in het nederlands te draaien.
	(komt van Spikecity.net forums af)
Je zult deze verder naar eigen smaak moeten aanpassen.

Nogmaals, deze bestanden zijn bedoeld als referentie en niet als vervanging (dit zou problemen kunnen geven als je een afwijkende install hebt uitgevoerd)
Verder is de inf voor Sambar bedoeld voor de shareware versie (de licentie code voor de pro versie, inclusief asp, ssi en webmail) is verwijderd en dient te worden aangeschaft indien je die functies wilt gebruiken.
Je kunt een licentie aanschaffen via www.sambar.com, alsmede ook de laatste versie sambar downloaden.
Een site licentie voor de pro versie kost 99 US$.

Vragen ?
Graag via www.yabb.nl of email : webmaster@spikecity.net

Veel succes met je Sambar server en YaBB.

Ron